Jesus er veien, sannheten og livet

For så høyt har Gud elsket verden at Han gav sin sønn den enbårne, forat hver den som tror ikke skal fortapes, men ha evig liv. Joh 3.16

torsdag 28. november 2013

O Jesus du som fyller alt i alle


       O Jesus du som fyller alt i alle
                                   Som rik på miskunnhet og nåde er
                                   Jeg lik Maria for din fot vil falle
                                   For intet hvilested er skjønt som her
                                   Min Frelser kjær. Ditt skjønne navn jeg nevner
                                   I fra mitt hjertes dyp jeg priser deg
                                    Og alle tvilens mørke skyer revner
                                   Din nådesol skal gjennomstråle meg

                                   Jeg er jo skjult i dine sår og vunder
                                   Ditt ord nu er blitt lykte for min fot
                                   Når du meg fører inn i prøvens stunder
                                   Din Hellig Ånd skal gi meg kraft og mot
                                   La ilden alltid i mitt hjerte brenne
                                   Fyll du meg mere med din kjærlighet
                                   Så jeg igjen kan andre sjeler tenne
                                   I brann for deg, som skjenker liv og fred

                                   Jeg intet annet ønske har på ferden
                                   Enn blott og være deg et ærens kar
                                   At jeg må være lys og salt i verden
                                   Og skinne som en stjerne ren og klar
                                   Du er mitt alt O Jesus, du er livet
                                   Hva enn meg møter du min lovsang er

                                   Du har jo Himlen's herlighet meg givet.
                                   I evighet skal jeg få være der

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar