Jesus er veien, sannheten og livet

For så høyt har Gud elsket verden at Han gav sin sønn den enbårne, forat hver den som tror ikke skal fortapes, men ha evig liv. Joh 3.16

torsdag 28. november 2013

JEG VENTER OG LENGTER AT JESUS SKAL KOMME


Jeg venter og lengter at Jesus skal komme
På sky for å hente sin dyr’kjøpte brud.
Jeg venter og lengter til dagen er omme.
Til alle står hjemme i himmelen hos Gud.

Jeg venter og lengter til timen er inne.
Til ropet skal lyde fra land og til by.
Jeg venter og lengter at Him’len skal revne.
Da skal vi møtes på Himmelens sky.

I Him’len skal ingen mer sørge og gråte.
Ei sykdom og nød, nei ei pine og død.
I herlighet, glede og fullkommen lykke.
Der skal vi i evighet leve og bo.

For der hos vår Fader i Himelens høye.
Der har Han beredt oss en bolig så skjønn.
En pris Han betalte så vi fikk den nåde.
Jesus vår Frelser og Faderens sønn.

Takk kjære Jesus for blodet på korset.
For alle de piner og plager du tok.
Jeg priser deg Himmelske Fader, min herre.

Snart er jeg hjemme i Himmelen hos deg.                  Tekst Elisabeth Brobakken

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar