Jesus er veien, sannheten og livet

For så høyt har Gud elsket verden at Han gav sin sønn den enbårne, forat hver den som tror ikke skal fortapes, men ha evig liv. Joh 3.16

onsdag 29. april 2009

En gammel dame fra Valdres hadde dette synet


Synet til den 90 år gamle kvinnen i Valdres Tilrettelagt innledning og kommentarer av Lisa Kristiansen Dette synet som den 90 år gamle kvinnen i Valdes hadde fått av Gud, - ble fortalt til Emanuel Minos i 1968. Minos hadde noen møter i Valdres, - hvor han kom i kontakt med denne kvinnen. Han tok og skrev det ned og la papiret i en skuff… Nå ca 30 år senere fant han det frem igjen, - og deler det budskapet som kvinnen delte med ham.. Dette synet har vakt stor oppsikt. Og det har blitt gjengitt i aviser, blader og tidsskrifter som i traktater. Og noen ganger ikke helt korrekt. Jeg har selv lest flere utgaver av dette synet, - og sett at det er forskjeller i gjengivelsen av det. Derfor har jeg gått til hovedkilden for å få det gjengitt slik det opprinnelig ble gitt til Emanuel Minos av denne kvinnen. Det er av den største viktighet at slike syn blir korrekt gjengitt for at det ikke skal føre til noen som helst avvik og feil informasjon, - og heller ikke tillegge Gud noe som Han skal ha vist, - som Han ikke har gjort... Derfor har jeg gått til Emanuel Minos sin bok ”Fra Reykjavik til Jerusalem” og skriver synet ordrett derfra, - hvor Minos selv bekrefter min uttalelse om forskjellige gjengivelser som er kommet ut, og hvor han begynner med denne innledningen til synet som denne kvinnen fortalte ham om: Her blir det gjengitt som det ble nedtegnet (av Emanuel Minos). Og det blir delt inn i fire avsnitt eller bolker. Synet Den gamle kvinnen fortalte: - Det var som et kart ble rullet opp foran meg. Jeg så det med mine naturlige øyne. På kartet var alle verdensdeler nedtegnet. Jeg merket meg Europa, Skandinavia og Norge. Det jeg fikk se var foreteelser som gjaldt tiden før Jesus kommer igjen, og den tredje verdenskrig bryter ut. I Før Jesus kommer igjen og den tredje verdenskrig bryter ut, blir det avspenning. Det blir en lang fredsperiode mellom stormaktene (+ Minos tilleggskommentar under en forkynnelse til dette punkt, - som jeg har hørt på en kassett: husk på at dette var i 1968 når den kalde krigen var på sitt høyeste). Folk kommer til å legge langsiktige planer. I vårt land blir det nedrustning, og vi blir igjen uforberedt som 9. april 1940. Den tredje verdenskrig begynner på en måte ingen har ventet, og fra et helt uventet hold. II Det blir et frafall uten sidestykke fra sann og ekte kristendom. Det blir stor lunkenhet blant de troende. De blir ikke lenger åpne og mottakelige for ransakende, budskap. Folk vil ikke så gjerne høre om synd og nåde, lov og evangelium, bot og bedring. En ny slags forkynnelse overtar talestolene. Det er å søke lykke, fremgang og materiell velstand. En slags lykkeforkynnelse griper om seg. Kirkene begynner å stå tomme. Det samme skjer med bedehusene og vekkelseslokalene. De troende vil ikke etterfølge Jesus på den smale Korsvegen. Underholdning, kunst og kulturaktiviteter overtar mer og mer plassen for vekkelse, nød, anger og botsmøter. III Det blir moraloppløsning som vi ikke har opplevd tidligere. Folk lever som gifte uten å være gift. (+ Minos sin kommentar: Den gang hadde vi ikke begrepet samboer. Så kvinnen uttrykte det på sin måte). Det blir stor urenhet før ekteskapet. Og det blir veldig utroskap i ekteskapet. Ja, selv i de kristne ekteskapene gjør utroskapen seg gjeldende, og blir oppløst. Perverse synder begynner også å gripe om seg. Og det blir til og med godtatt i kristne kretser. Tv`en kommer til å spille stor rolle. Det blir mange tv-stasjoner (+ Minos sin tilleggskommentar: Den gang hadde vi ikke ordet kanaler og tv`en var akkurat kommet til Norge, - så den gamle kvinnen brukte ordet stasjoner, - etter det som ble brukt om radio). Tv`en blir full av vold. Volden blir underholdning for menneskene på denne tiden. Og den volden som folk ser på Tv, kommer til slutt å prege byer og bygder. Det blir også vist intime samlivsscener. De mest intime forhold som tilhører ekteskapet kommer åpenlyst til å bli vist på Tv. ( + Minos sin tilleggskommentar: Da bet ble sagt sa jeg et dette ikke var tillatt i offentlige sendinger. Vi hadde den gangen en varsomhetsplakat, som ikke tillot obscøne scener. Da sa hun med hevet røst: ”Den kommer de ikke til å bry seg om, når tiden er inne.”) IV Folk fra fattige land strømmer til de rike landene. De kommer til Europa, til Skandinavia, og også til Norge. Det blir mange av dem. Og folk begynner å mislike dem, og de blir hårde imot dem. (+ Minos sin tilleggskommentar: Da hun sa det begynte hun å gråte). De blir mer og mer behandlet som jødene under krigen. Da er målet for våre synder fullt. Krigen bryter ut. Først som en liten konflikt, en ubetydelig konflikt. Men den slutter ikke. Den tiltar og brer seg. Til slutt utvikler det seg til en stor krig. Mot slutten av den store krigen blir fryktelige våpen tatt i bruk, bl.a. atomvåpen. Luft, jord og vann blir forgiftet og ødelagt. Folk fra de industrialiserte land, Amerika, Europa, Australia, Japan og andre liknende områder, må flykte. De kan ikke bo der lenger. De forsøker å komme til de fattigste land som har unngått det verste. Men de vil ikke være villige til å ta imot dem.

11 kommentarer:

  1. Den der profetien er mektig, Beth.Virkelig.Jeg leser den ofte, på nytt og på nytt.Mye har skjedd allerede av det hun profeterte, så fantastisk at tiden skrider frem og Jesu komme nærmer seg år for år!


    Skulle ønske jeg klarte å legge inn videoliste på forsiden av bloggen, men jeg forstår det ikke....

    SvarSlett
  2. Ja denne har jeg også lest mange ganger. Det er spennede tider vi lever i.

    Tenker du på den som jeg har lagt inn? tror bare jeg valgte noe som ligger klart og så hentet ejg vel noen av de som jeg har liggendes på mine favoritter på you tube. Tror ikke det var vanskelig for jeg skjønenr virkelig ikek mye av denne bloggen her alså. Du og flere andre har jo fått så flott en blogg og jeg aner ikke åssen jeg skal få det til:)

    SvarSlett
  3. Denne var utrolig gripende! Dette er endetiden, Jesus kommer snart igjen. Mektig vitnesbyrd!

    Kunne jeg fått tillatelse å gjengi den på min blogg?

    SvarSlett
  4. Hei Beth,

    Jeg er nok en ukjent person for deg, men jeg fant denne bloggen da jeg søkte på profetien (hvis det er en profeti - det tror jeg) Emanuel Minos fikk fra en 90 år gammel kvinne på 60-tallet. Fint at du har postet denne. Jeg hørte den første gang i 1994.

    Jeg tror i likhet med deg at dagen da Jesus kommer igjen nærmer seg med stormskritt. Hvis vi skal ta profetien på ordet og gå ut fra at den er helt sann, har jeg ofte lurt på hva slags "ubetydelig" konflikt som skal utvikle seg til en stor konflikt. Det har slått meg at de siste dagers hendelser i Egypt kan være starten på noe som kan utvikle seg til noe større, uten at jeg sier det er enten ondt eller godt eller at det faktisk er noe som vil utvikle seg. Måtte det bare bli til det bedre for Guds gode vilje med verden. Måtte flere våkne, også i disse landene der nede, så de følger Jesus Kristus.

    Hilsen Morten Gabrielsen

    SvarSlett
  5. Hei Morten og tusen takk for kommentaren:) Det er spennede tider vi lever i og det er mye som skjer verden over. Det er som veer over en fødende kvinne når man ser jordskjelv på jordskjelv ramme og ødelegge, naturkatastrofer, kriger og oppløsning av gamle strukturer. I tilegg er det et enormt åndelig frafall i den vestlige verden. Ja jeg tror tiden for Jesu komme nermer seg mer en noen gang og det er viktig å være rede i tid og utide. Ingen kjenner dagen da det skal skje, men tiden skal vi kjenne og den er nå. Gud rikelig velsigne deg.

    SvarSlett
  6. Guds velsignelse til deg også!

    SvarSlett
  7. Hei,
    Takk for at du tok deg tid til å skrive ned dette og kommentere det. Dette er en spesiell profeti som er mer aktuell enn vi våger tro.
    Trøsten er at herligheten er så vanvittig nærme, det triste er at vi har så mye ugjort og mange unådd. Ber om at vi får mer tid til å få med flere.

    SvarSlett
  8. Selv om vi ikke kan avfeie slike profetier, tror jeg det er nødvendig med et sunt og kritisk forhold til dem. Husk Herrens ord i Markus 13,28-32:

    "28 Lær en lignelse av fikentreet: Når det får sevje i greinene og skyter blad, da vet dere at sommeren er nær. 29 Slik skal også dere vite, når dere ser dette skje, at han er nær og står for døren. 30 Sannelig, jeg sier dere: Denne slekten skal ikke forgå før alt dette skjer. 31 Himmel og jord skal forgå, men mine ord skal aldri forgå. 32 Men den dagen eller timen kjenner ingen, ikke englene i himmelen og heller ikke Sønnen, bare Faderen."

    Mange har gjennom de siste to tusen år trodd at Jesus skal komme igjen snart, og utallige forsøk på å tidfeste gjenkomsten har vist seg gale. Tiden rykker stadig nærmere, ja, men det er ikke gitt oss å kjenne dagen det skal skje. Vi kan bare be om at det skal skje etter Fars vilje, at alle skal bli frelst, og at vi skal bli bevart i troen frem til den dagen. Det vi er sikre på, er at vi alltid skal være klare for at han kommer igjen. Husk på brudepikene (Matt 25,1-13), og at husets herre ikke vet når tyven kommer (Luk 12,39f).

    Det er nok også grunn til å huske på Jesu ord i Matteus 24,14: "Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme." Dette kan forstås som en betingelse som må oppfylles før Han kommer igjen; at alle folkeslag skal få høre evangeliet. Stadig flere har hørt, men ennå ikke alle. Så vi må fortsette å be høstens Herre om å sende ut arbeidere for å høste.

    SvarSlett
  9. apokalypsen starter 23 September i år 2015

    SvarSlett
  10. apokalypsen starter 23 September i år 2015

    SvarSlett
  11. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett