Jesus er veien, sannheten og livet

For så høyt har Gud elsket verden at Han gav sin sønn den enbårne, forat hver den som tror ikke skal fortapes, men ha evig liv. Joh 3.16

torsdag 28. november 2013

JEG SÅ HAM

 (Em)

Jeg så Ham i haven når kampen Han stred

Når sved lik som blod fra Han rant

Hans nødrop ble hørt, det gav syndere fred

Og en evig forløsning Han fant

                            

Ref:

Jeg så Ham og siden på korset Han hang

Til sin Fader Han sendte en bønn

Der hang Han til skue, det Blødende Lam

Og då sanndelig var Han Guds sønn

 

Jeg så når de bandt Ham, og førte Ham bort

Snart ved Gabatas trone Han står

Pilatus han ropte ” Hva har han dog gjort”

Denne Jesus som foran oss står

 

Jeg så tornekronen, Hans blodige sår

Under korset Han tyngedes ned

Soldatene spottet, i ryggen Ham slår


Bare få vil ved Ham kjennes ved.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar