Jesus er veien, sannheten og livet

For så høyt har Gud elsket verden at Han gav sin sønn den enbårne, forat hver den som tror ikke skal fortapes, men ha evig liv. Joh 3.16

lørdag 4. april 2009

Høsten er stor arbeiderene få.


Høsten er stor, og arbeiderene få, be derfor høstens Herre om å sende arbeidere ut. Matt.k.9.v.37-38


I dag så er det blitt slik at alle kan snakke om det de er opptatt av unnatt vi som elsker Jesus. Vi skal ikke prakke på noen, og vi skal tie med det som er stort i vårt liv. Men er det det Jesus sa at vi skulle? Skal ikke vi rope ut på gater og streder og innvitere mennesker inn til frelse mens det ennå er dag, mens det ennå er mulig? Likevel er vi beskjedne og forsiktige for å ikke vekke vrede, eller hva det måtte være. Men det er viktig at vi ikke skal gå i egen gjerning, men la Jesus virke i oss, men er vi villige til å gjøre det når vi blir minnet, eller når anledningen byr seg? Herre , ja jeg ønsker å være et redskap i din verktøykasse. Må jeg være villig når du vil bruke meg enten det er til den ene eller den andre oppgaven. Må du gi meg mer frimodighet, må du øke vår frimodighet, og takk for at du velsigner den som er villig og går når du vil. det kan være et vennlig og kjærlig ord, det kan være en bønn, det kan være en sang, et brev, en hilsen. Ja endog til en klem kanskje. Må du minne oss i hjertene og lære oss å bli lydige. Amen

4 kommentarer:

  1. Ja, vi må være frimodige, våge å gi ut Guds Ord som er livets brød, til alle de som ikke kjenner Ham, fortelle om Jesu soning for våre synder, og rettferdiggjørelse i tro på Ham.
    Veldig fin blogg du har, Beth, spesielt nå som du har satt inn bilder og alt dette. Jeg forstår så lite av bloginnstillingene.
    Gud velsigne deg og din familie rikelig!
    Hilsen Caroline

    SvarSlett
  2. Takker så mye:) Skjønner fint lite her inne ennå, men prøver så godt jeg kan.:) Men du har jo en kjempeflott blogg caroline:)

    SvarSlett
  3. Takk for det :)
    Syns budskapet er det mest elementære, så får pyntingen komme etterhvert som hodet mitt forstår ;-)

    SvarSlett
  4. Ja der er jeg helt enig:)

    SvarSlett